Ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano

Ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano- doktor, który skonstruował idealny zestaw treningowy?

Kto nie marzy o tym, aby mieć piękny, płaski brzuch z wyraźnie zarysowanymi mięśniami? To jest cel większości mężczyzn oraz kobiet, którzy podejmują się ćwiczeń. Zanim jednak przejdziemy do tego w jaki sposób można szybko zrzucić zbędne kilogramy zastanówmy się przez krótką chwilę gdzie tkwi przyczyna naszych uporczywych, brzusznych zmartwień.

Kobiety vs. Mężczyźni –  różnice 

O tym, że kobiety znacznie różnią się od mężczyzn wie każdy, ale niewiele osób ma przy tym jednoczesną świadomość, że również rozłożenie tkanki tłuszczowej na brzuchu jest u nich całkowicie odmienne. Panowie często mają tendencję do gromadzenia tłuszczu w okolicach jelit a to sprawia, że są znacznie bardziej narażeni na liczne dolegliwości zdrowotne wynikające z tego tytułu. Ponadto spalanie tłuszczu z tej partii brzucha jest znacznie trudniejsze. Czy to jednak oznacza, że mężczyźni muszą wykonywać intensywniejsze ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano? Teoretycznie nie, chociaż zważywszy na ich większą siłę, co jest uwarunkowane fizjologicznie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby tak właśnie było.

Skąd bierze się tkanka tłuszczowa na brzuchu?

To pytanie wydaje się być tak naprawdę bezsensowne, ale okazuje się, że w gruncie rzeczy wcale tak nie jest. Przez lata zaniedbujemy się i nie zważamy na to, że nasz brzuch i ogólna sylwetka wiele na tym tracą. Przyjrzyjmy się głównym przyczyną powstawania „oponek”, „boczków” i innych brzusznych niedoskonałości.

Nieprawidłowa dieta – w dzisiejszym zabieganym świecie każdego dnia pochłaniamy mnóstwo niezdrowych przekąsek, aby tylko zaspokoić swój głód. Kupujemy gotowe jedzenie, które często jest wysoce przetworzone, przez co traci większość składników odżywczych. Jest za to bogate w puste kalorie, czego najlepszy dowód znajdziemy w klasycznych Fast foodach. Okazuje się, że to właśnie one w dużej mierze są główną przyczyną powstawania otyłości społecznej. Prawidłowa dieta powinna być zbilansowana. Spójrzmy chociażby na piramidę żywieniową, która dostępna jest w sieci. Porównajmy ją ze swoimi nawykami i zastanówmy się czy odżywiamy się zgodnie z jej zasadami. Oto kilka wskazówek, których powinniście przestrzegać:

  • Jedzcie często niewielkie porcje. W ten sposób będziecie mieli zastrzyk energii na cały dzień a Wasz organizm, a dokładniej jego metabolizm, bez trudu poradzi sobie z dostarczanymi kaloriami, które będzie spalał na bieżąco
  • Pijcie dużo wody – zaleca się, aby pić przynajmniej dwa litry płynów dziennie. Oczywiście nie wlicza się w to kawa i słodzone napoje, ponieważ one w żaden sposób nie pomogą. Pijmy wodę mineralną, najlepiej niegazowaną.
  • Pod żadnym pozorem nie zapominajcie również o śniadaniu – to ono jest najważniejsze. Po przebudzeniu wypijcie przynajmniej szklankę soku owocowego, ale naturalnego. Najlepiej jeśli wyciśniecie go sami ze zdrowych owoców.
  • Sięgajcie po produkty żywnościowe o niskim indeksie glikemicznym. Tabelę również możecie znaleźć w sieci.
  • Unikajcie produktów o wysokiej zawartości tłuszczów zwierzęcych, które obciążają metabolizm a przy długotrwałym stosowaniu powodują również problemy zdrowotne takie jak na przykład miażdżyca czy wysokie stężenie trójglicerydów oraz cholesterolu
  • Starajcie się również unikać czerwonego mięsa, które wbrew obiegowej opinii wcale nie jest tak zdrowe, jak mogłoby nam się wydawać.

 

Nie trzeba raczej wspominać o tym, aby nie sięgać też po alkohol, inne używki oraz słodycze. To ważne. Na temat diety można mówić jeszcze więcej. Prawidłowe odżywianie to fundament do dalszej walki o piękny brzuch.

Oczywiście złe nawyki żywieniowe to niejedyny powód naszych brzusznych problemów. Oto inne, o których również powinniście wiedzieć

Ciąża – to z wiadomych przyczyn tyczy się jedynie kobiet. W czasie ciąży kobiety często wmawiają sobie, że muszą „jeść za dwoje”. Tymczasem jednak okazuje się, że jest to jedynie wymówka bez pokrycia. Oczywiście, dieta kobiety w ciąży powinna różnić się od normalnych nawyków żywieniowych, ale chodzi tu przede wszystkim o to, aby nowy plan żywnościowy był bogatszy w niezbędne witaminy, minerały i inne substancje niezbędne dziecku do prawidłowego rozwoju.

Podczas ciąży skóra na brzuchu ulega znacznej zmianie jeśli chodzi o estetykę. Zbiera się pod nią również tkanka tłuszczowa, którą później bardzo trudno jest spalić. Nie można liczyć na to, że po ciąży szybko wróci się do pierwotnej sylwetki. To jest wprawdzie uwarunkowane genetycznie i wielu kobietom się udaje, ale są to tylko nieliczne przypadki. Warto pamiętać, że w stanie błogosławionym również można wykonywać pewne ćwiczenia na mięśnie brzucha. Oczywiście nie będzie to intensywny cross fit, ale pilates czy joga nie zaszkodzi. Przed podjęciem ostatecznej decyzji należy jednak skonsultować się z lekarzem prowadzącym a treningi wykonywać pod okiem specjalisty – najlepiej personalnego trenera. Jeżeli nie ma przeciwwskazań to jak najbardziej można zadbać o swoją kondycję.

Siedzący tryb życia – nasz naród jest coraz lepiej wykształcony. Mnóstwo osób zajmuje wysokie stanowiska w biurach. Wbrew pozorom taka praca nie jest prosta, łatwa i przyjemna. Tryb życia dopasowany do tej formy zatrudnienia niekoniecznie wpływa dobrze na naszą postawę i sylwetkę. Kilka godzi spędzanych za biurkiem sprawia, że kondycja po pewnym czasie jest mocno osłabiona. W związku z tym zawsze należy dbać o to, aby kilka razy w tygodniu znaleźć czas na spacer, basen lub siłownię.

Brak aktywności fizycznej – o tym powinniśmy wspomnieć tak naprawdę na samym początku. Wszyscy doskonale wiemy, że nie jesteśmy skłonni do ćwiczeń. Wolny czas po ciężkim dniu pracy spędzamy raczej przed ekranem telewizora – rzadziej na aktywnym wypoczynku. To problem, który przekłada się nie tylko na estetykę sylwetki, ale przede wszystkim również na nasze ogólne samopoczucie i funkcje społeczne. Zapatrują się w nas dzieci, które powielają błąd i same cierpią z powodu otyłości. W ten sposób nadwaga staje się prawdziwą epidemią.

Stosowanie używek – lampka wina na trawienie? Żaden problem. Kilka piw dziennie na rozluźnienie? Tego już nie można potraktować z przymrużeniem oka. Trzeba pamiętać, że w piwie znajduje się ogromna ilość pustych kalorii. Ponadto alkohol spowalnia nasz metabolizm i wypłukuje niezbędne minerały. To właśnie dlatego osoby cierpiące na chorobę alkoholową tak często zmagają się z licznymi dolegliwościami zdrowotnymi.  Zalecamy, aby swoją walkę o piękny, płaski brzuszek rozpocząć właśnie od odstawienia alkoholu!

Skoro już wiemy w jaki sposób powinniśmy o siebie zadbać to teraz dowiedzmy się czy w kilka dni możemy pozbyć się uporczywego problemu i na dobre zapomnieć o brzusznych kompleksach spowodowanych nadmierną ilością tkanki tłuszczowej. Okazuje się, że nie trzeba wykonywać długotrwałych, karkołomnych ćwiczeń. My znamy siedmiodniowy plan treningowy, który choć dość intensywny, pozwoli bez większych trudów zadbać o sylwetkę a zwłaszcza o brzuch.

Mowa tu o niczym innym jak tylko o treningu Tonyego Catersiano

Dowiedzmy się najpierw kim jest ten człowiek.

Tony Catersianoto doktor, który przez trzydzieści lat swojej kariery zawodowej zajmował etat jako profesor fizjologii ćwiczeń na Wydziale Nauk Uniwersytetu Furman w Greenville. To on właśnie na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń zawodowych skonstruował plan ćwiczeń, który pozwala schudnąć nawet dwa kilogramy w ciągu tygodnia.

Nie wierzymy „cudom”

Pewnie mnóstwo osób myśli, że to niemożliwe. Przecież gdyby te zapewnienia były prawdą to nikt nie borykałby się z nadwagą i otyłością. Okazuje się jednak, że jest również druga grupa ćwiczących. Do niej należą osoby, które są żywym przykładem na to, że doktor nas nie oszukuje a jego ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano naprawdę są skuteczne. Ci wszyscy ludzie cieszą się dziś pięknym, płaskim brzuchem albo przynajmniej ładnie zarysowaną talią, jeśli ich nadwaga była naprawdę duża.

Na czym polega plan treningowy opracowany przez doktora? To proste. Zanim jednak przejdziemy do sedna podpowiemy również, że skuteczność całego planu treningowego ma swoje udowodnienie w nauce, dlatego też z pełną świadomością chcemy szerzyć wiedzę na ich temat pomagając ludziom, których brzuch nie jest wizytówką, ale przykrym kompleksem.

Wykonując zwykłe ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano potrzebne jest co najmniej dwa miesiące, aby zacząć zauważać przynajmniej pierwsze efekty. Po tym czasie większości osób zaczyna brakować motywacji  i chęci do dalszego działania. Trening doktora Catersiano został bardzo dokładnie sprawdzony i przetestowany przez zwykłych ludzi, którzy poddali się badaniu. W eksperymencie wzięły udział kobiety borykające się z otyłością brzuszną. Po siedmiu dniach okazało się, że wszystkie schudły co najmniej dwa kilogramy a obwód ich brzucha zmienił się o około sześć centymetrów. Oczywiście nie są to bardzo precyzyjne dane, ponieważ w wynikach zaobserwowano również pewne ustępstwa. Niektóre panie schudły jeszcze więcej!

ćwiczenia na płaski brzuch

Gdzie tkwi jednak skuteczność?

Przede wszystkim w systematyczności. Przez te krótkie siedem dni trzeba ćwiczyć codziennie! W przeciwnym razie efekty będą znikome, lub w ogóle niewidoczne.

Poniżej podajemy Wam listę ćwiczeń, które musicie wykonywać. Jeżeli chcecie możecie zajrzeć również do sieci, aby znaleźć zdjęcia i  video nagrania. Dzięki nim z całą pewnością będzie Wam łatwiej. Mimo wszystko jednak my postaramy się, aby wyjaśnić Wam poszczególne etapy treningów najlepiej jak tylko się da.

Pierwsze: połóż się wygodnie na plecach. Nogi unieś tak, aby łydki znalazły się w pozycji równoległej do podłogi. Ręce skrzyżuj na piersiach. Zrób wdech i unieś głowę oraz górną część pleców. Wydychając powietrze wracaj powoli do pozycji wyjściowej.

UWAGA! Kiedy się unosisz nie podciągaj brody do piersi.

Zaleca się, aby do ćwiczenie wykonywać w przynajmniej dwudziestu powtórzeniach każdego dnia.

Pan doktor radzi również jak skutecznie pozbyć się uporczywych boczków. Zauważyliśmy, że tak naprawdę to właśnie na nich skupia się większość ćwiczeń, o których zaraz Wam opowiemy.

Zdaniem eksperta w walce z boczkami najlepiej sprawdzają się odwrócone brzuszki. Jak je wykonać? To bardzo proste, choć wymaga odrobiny wprawy. Pamiętajcie, że każde ćwiczenie, którego się podejmujecie musi zostać zrobione poprawnie. W przeciwnym razie nie uzyskacie spodziewanego efektu

Pora na instrukcję w kilku krokach

Pierwsze: Połóż się wygodnie na plecach przenieś ręce za głowę w pozycji prostej i wsuń je pod jakiś mebel. Może to być na przykład wersalka lub meblościanka. Chodzi o to, aby ułatwić sobie wykonywanie ćwiczenia na płaski brzuch dr Catersiano w sposób poprawny. Unieś nogi w pionie i ugnij lekko kolana. Postaraj się, aby mięśnie Twojego brzucha były cały czas maksymalnie napięte. Dociśnij plecy do podłogi, zrób wdech i unieś biodra tak wysoko jak tylko dasz rady. Wydychając powietrze opuszczaj biodra powoli do pozycji wyjściowej.

Wykonaj przynajmniej 18 powtórzeń. Jeśli jednak wcześniej poczujesz, że zaczynasz gwałtownie podrywać biodra przerwij.

Drugie: unoszenie bioder

Mało fachowa nazwa, ale ważne jest to, aby każdy dokładnie wiedział o co chodzi w ćwiczeniu.

Połóż się na prawym boku podpierając się na łokciu. Dłoń lewej ręki oprzyj na biodrze. Napnij maksymalnie mięśnie brzucha – wówczas będą prężniej pracować. Unieś delikatnie biodra tak, aby całe ciało od głowy do stóp stworzyło linię prostą. Wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej piętnaście sekund.

Samo ćwiczenie również powtarzaj około 15 razy. Wykonaj trzy serie na prawym i lewym boku. Jeśli jednak poczujesz, że nie jesteś w stanie dłużej utrzymać odpowiedniej pozycji, przerwij. Następnym razem na pewno będzie lepiej.

Trzecie: kołyska – ćwiczenie, które pomoże Ci osiągnąć płaski brzuch zaledwie w tydzień.

To ćwiczenie jest uwielbiane przez trenujących. Dlaczego? Trudno powiedzieć. Z całą pewnością jest jednak bardzo skuteczne.

Jak wykonać?

Usiądź wygodnie na podłodze i ugnij nogi. Unieś stopu do góry i postaraj się utrzymać równowagę. Na początku może być Ci trudno, ale zobaczysz, że w końcu dojdziesz do wprawy. To ćwiczenie pozwala również sprawdzić stan swojej kondycji. Napnij maksymalnie mięśnie brzucha, wyprostuj nogi i odchyl tułów do tyłu. Teraz wróć do pozycji pierwotnej. Nie opuszczaj jednak stóp na podłogę.

Powtórz to ćwiczenie w co najmniej ośmiu seriach. Tutaj nie ma żadnych taryf ulgowych.

Czy naprawdę można mieć płaski brzuch w tydzień?

Podaliśmy Ci sposób na trening, który powinien Ci w tym pomóc. Pamiętaj jednak, że wszystko zależne jest tak naprawdę od Twojej kondycji. Powtarzaj ćwiczenia tyle razy, ile tylko dasz radę. Jeśli jesteś w stanie staraj się, aby tych ćwiczeń nie było mniej niż podaliśmy. Jest to bowiem ilość minimalna zalecana przez doktora. Każde ćwiczenie powtarzaj również w co najmniej dwóch seriach. Pomiędzy nimi daj sobie kilka sekund na odpoczynek.

Trening brzucha, o którym Ci powiedzieliśmy wykonuj trzy razy w tygodniu. Korzyści zauważysz bardzo szybko. W między czasie, czyli w dni wolne od treningów nie pozwalaj sobie na duże ustępstwa Wykonuj na przykład treningi aerobowe, które podtrzymają efekt i go przyspieszą. Mówiliśmy już, że codzienna systematyczność jest bowiem najważniejsza. Co zaliczamy do takich ćwiczeń? Basen, intensywne spacery, jogging, jazda na rowerze i wiele innych. Wskazówki znajdziesz w sieci.

Na finalny efekt bardzo duży wpływ ma dieta. Tyczy się to nie tylko planu doktora, ale również wszystkich innych planów treningowych. Sięgaj po nabiał, produkty zbożowe, warzywa, owoce i chude mięso. Twoja dieta odchudzająca powinna być zdrowa i w pełni zbilansowana.

Twój brzuch wygląda już jak należy? Świetnie! Ale to jeszcze nie koniec

Każdy sportowiec na pewno powie Ci, że chcąc cieszyć się piękną i zgrabną sylwetkę musisz wdrożyć aktywność fizyczną w swoje codzienne nawyki. Nie da się wykonać jednej serii ćwiczeń, zrzucić dwa kilogramy i cieszyć się pięknym wyglądem. To niestety nie funkcjonuje w taki sposób. Każdego dnia człowiek narażony jest na mnóstwo czynników, które sprawiają, że nie wyglądamy tak, jak moglibyśmy sobie tego życzyć.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Systematyczność, systematyczność  i jeszcze raz systematyczność! To jednak jeszcze nie wszystko. Poznaj kilka naszych wskazówek, które na pewno Ci się przydadzą podczas ćwiczeń:

Po pierwsze – jeżeli jesteś początkujący zadbaj o swoją kondycję. Nie przeceniaj swoich możliwości, ponieważ może się to zakończyć efektem zupełnie odwrotnym do zamierzonego

Po drugie – nie staraj się na siłę wykonywać ćwiczeń, z którymi sobie nie radzisz. Wiemy, że pewnie szukasz planów treningowych w sieci. Nie mówimy, że to błąd, ale powinieneś mieć świadomość, że część tych ćwiczeń jest niestety zarezerwowanych dla osób w dobrej kondycji, czyli dla profesjonalistów.

Po trzecie – przed każdym treningiem wykonaj ćwiczenia rozgrzewające, które przygotują mięśnie do wysiłku. To również jest ważne, bo pozwoli Ci uniknąć przykrych kontuzji. Nawet jeśli zaliczasz się do grupy profesjonalistów rozgrzewka powinna być dla Ciebie priorytetem.

Po czwarte – nie szukaj substytutów. W sklepach internetowych można wprawdzie znaleźć mnóstwo specyfików, które mają na celu wspomaganie procesów metabolicznych. Są to środki, po które można sięgać, ale nie można przy tym jednocześnie liczyć na to, że będą one działać cuda. Powinieneś je potraktować tylko jako pomoc do ćwiczeń i diety.

Po piąte – będziemy się powtarzać, ale to ważne. Jedz zdrowo. Nie sięgaj po słodycze, alkohol i niezdrowe przekąski. To wszystko sprawia, że Twoje ćwiczenia pójdą na marne. Ciężka praca jaką wkładasz w ćwiczenia na pewno na to nie zasługuje.

Po szóste – jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące ćwiczeń zawsze powinieneś konsultować się ze specjalistą. W Twoim mieście na pewno stacjonują wykwalifikowani trenerzy. Pamiętaj również, że wielu z nich oferuje swoją pomoc zdalnie. Wykorzystaj możliwości jakie daje Ci Internet.

Po siódme – nie wstydź się. Wiemy, że niezgrabny brzuch jest Twoim kompleksem, ale pamiętaj, że nie jesteś jedyną osobą, która zmaga się z tym problemem.

Po ósme – jeśli cierpisz na jakiekolwiek choroby przewlekłe skonsultuj się z lekarzem specjalistą, który podpowie Ci jakie kroki powinieneś podjąć, aby trening nie zagrażał Twojemu bezpieczeństwu.

I po dziewiąte – nie skupiaj się jedynie na mięśniach brzucha, ale również na mięśniach pleców. Nie możesz bowiem zapominać, że tak naprawdę to właśnie one są najważniejsze. Brzuch ma ogromny wpływ na to, czy potrafisz utrzymać prawidłową postawę i nie borykasz się z uporczywym bólem. Zamiast notorycznie sięgać po środki przeciwbólowe po prostu zadbaj o swoją kondycję a zobaczysz, że dotychczasowe dolegliwości szybko Cię opuszczą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.